Нові ідеї в бізнесі. Практичні поради 20.05.2016
20 травня 2016

В ринкових умовах економіки дуже важливим є постійний розвиток бізнесу, особливо враховуючи конкуренцію та розмаїття вибору на ринку товарів та послуг. Це питання є вкрай акутальним саме для компаній з сектору МСБ, оскільки молодий підприємець постійно має тримати руку на пульсі та бути на крок попереду від своїх конкурентів.

Нові ідеї в бізнесі. Практичні поради 20.05.2016
20 травня 2016

В ринкових умовах економіки дуже важливим є постійний розвиток бізнесу, особливо враховуючи конкуренцію та розмаїття вибору на ринку товарів та послуг. Це питання є вкрай акутальним саме для компаній з сектору МСБ, оскільки молодий підприємець постійно має тримати руку на пульсі та бути на крок попереду від своїх конкурентів.

Щоб витримати таку жорстку конкуренцію, необхідно постійно вигадувати щось нове та одночасно вдосконалювати вже існуючий товар/послугу.

Коли на перший погляд здається, що все вже давно придумано до нас і не має жодного уявлення про те, яким чином оптимізувати свій бізнес, почніть з брейнстормінгу та обмірковування нових ідей.

Отже, що необхідно зробити:

1. Зібрати фокус-групу для пошуку ідей/рішень і разом поставити мету

2. Сфокусуватися на конкретному моменті або персонажі

3. Поставити питання: «а як би ми могли…?»

4. Спробувати SCRAMPER як одну з методик генерації ідей:

Substitute – замінити (приклад: кнопки на мобільному телефоні були замінені сенсорним екраном)

Combine – комбінувати (приклад: велосипед з електромотором)

Adapt – адаптувати (приклад: з додаванням кольорового дисплею, аудіо-плеєр був пристосований для перегляду відео-фото)

Modify / magnify – модифікувати / збільшити (приклад: Segway було зменшено до міні-Segway)

Put to other uses – запропонувати інше застосування (приклад: віск як поліроль)

Eliminate / minify – усунути / зменшити (приклад: ресторан, що працює без меню або в повній темряві)

Reverse / rearrange – змінити на протилежне / реорганізувати (приклад: Генрі Форд платив за відпочинок замість оплати робочого часу)


5. Використовувати техніку BRAINWRITING, яка, на відміну від Brainstorming, передбачає обмін думками, ідеями в середині колективу в письмовій формі, а не вголос:

- нанесіть ідеї на мапу;

- проголосуйте за найпривабливіші з них за допомогою стікерів;

- сформуйте та звізуалізуйте прийняте рішення.

6. Використовувати концепцію SHARED VALUES (з англ. спільні цінності), під якою розуміється посилення економічної конкурентоспроможності та одночасне вирішення соціальних або екологічних проблем.

І насамкінець, не бійтеся експериментувати та вдаватися до найсміливіших ідей в своєму бізнесі.

Пам'ятайте та надихайтеся прикладами таких відомих та успішних людей, як:

- Гарланд Девід Сандерс, засновник KFC, який перш ніж продати свій фірмовий рецепт, отримав 1009 відмов;

- Річард Бренсон заснував 400 компаній, перш ніж на світ з'явилася його найвідоміша компанія Virgin Galactic;

- Сільвестр Сталонне отримав 1500 відмов, намагаючись продати сценарій фільму «Роккі» з умовою його участі в головній ролі.


У статті використано матеріли презентації Павла Рижого, менеджера з інновацій компанії Philip Morris Ukraine, представленої на семінарі «Інновації створюють люди! Інновації починаються з тебе! Методологія стартапів для пошуку і реалізації інноваційних ідей для вашого бізнесу» проекту Unlimit Ukraine.


Made on
Tilda