«Створення бренду та стратегія його просування» або секрети БФ Таблеточки

Дата публікації: 13.02.2017


9 лютого в стінах Європейської Бізнес Асоціації відбулася дуже нестандартна зустріч. Вона передбачалася як спіч професіонала, який керує одним з найвідоміших благодійних фондів країни, а на ділі відбулося (ми не боїмося такої гучної метафори) маленьке диво. Серед гостей були і чоловіки, і жінки, і представники творчих професій, і більш системні люди. Але всі ми протягом зустрічі відчували, як по тілу бігають мурахи. Адже предметом обговорення були діти. Діти, хворі на рак. А також дорослі, які своє життя присвятили допомозі в боротьбі зі страшною недугою.


Ірина Литовченко – заявлений спікер та співзасновниця фонду «Таблеточки» - прийшла до нас на зустріч з торбинкою «Таблеточки» та тематичною брошкою на светрі в вигляді пігулки. Спікер представилася та почала натхненно розповідати прикладні речі. Темою заходу було «Brand creation & brand strategy». 


«Таблеточки» називають себе голосом онкохворих дітей. Головним завданням для себе бачать розповідати різним стейхолдерам, корпоративним особам, посадовцям, тобто всім, чим живуть онкохворі діти та як їм можна допомогти. 


Ірина поділилася, що фонд майже одразу, як з’явився, дуже серйозно підійшов до питання покриття адміністративних потреб - знайшов собі спонсора, гроші від якого ідуть на аренду офісу, зарплатню працівникам фонду, тощо. Також були знайдені партнери, які дають фонду, хто лаптопи, хто канцтовари, хто меблі в офіс, і т.д. Тобто фонд робить все, щоб мінімізувати грошовий відтік з організації, і щоб зібрані на лікування дітей гроші йшли тільки за призначенням.


Зібрані 2,5 мільйона гривень кожного місяця, шалена впізнаваність бренду. В чому ж секрет? Ірина говорить, що є декілька принципових моментів, які вони зрозуміли, коли будували свій бренд, і які зараз є частиною стратегії його просування:

  • «Таблеточки» не можуть собі дозволити бути сірими», - говорить співзасновниця фонду. Головною відмінністю Таблеточок є нестандартна комунікація з потенційними благодійниками. Фонд поставив собі запитання, для кого і про кого вони, хто їхня аудиторія. Вони зрозуміли, що це молоді, активні, сучасні люди. Так з’явився позитивний бренд. Такою ж стала і назва. Не «Крила надії», не «Подих янгола», а «Таблеточки». 

«Ми яскраві, ми незвичні», - говорить Ірина. 

  • Благодійність нічим не відрізняється від продажів. «Ми продаємо людям бажання допомогти», - говорить Ірина. Фонд керується думкою, що всі люди мають добре серце, а це означає, що всі вони можуть допомагати і всі вони потенційні волонтери або донори. І якщо людина не волонтер, до неї просто іще не знайшли свій підхід. І тому до кожного потенційного благодійника, фізичного лиця, компанії «Таблеточки» приходять з конкретним продуктом, пропозицією, яка зможе зацікавити саме його. Тобто працюють дуже адресно, пропонуючи різні варіанти. 

  • В благодійності є поняття сезонності. Взимку грошей збирається завжди багато «Свята, всі стають дуже добрими», а ось влітку – ні. Тому влітку фонд організовує якісь заходи і акції. Відбувається благодійний марафон, або, наприклад, залучають зірок до співпраці, які публічно відмовляються від дискотек та ресторанів, та ці гроші віддають на благодійність.
  • Ірина: «Ми багато працюємо з партнерами, які відраховують нам гроші потроху, але кожен місяць. Це помагає нам бути системними. Нехай це буде дві-три тисячі гривень, але це постійно, і ми можемо на ці гроші розраховувати»

  • «Таблеточки» також вважають, що всі геніальні ідеї вже хтось придумав. Більшість акцій, які проводить фонд,— адаптовані до українських реалій західні напрацювання. Як приклад, день лимонаду. Оригінал ідеї взятий із американських фільмів, де дія відбувається в американському класичному пригороді. Дитина виносить з дому столик, стілець та склянку с лимонадом. Збігаються сусіди і купляють лимонад у дитини. У варіанті «Таблеточок» це виглядає так: дитина приходить на роботу до батьків, батьки та колеги купляють лимонад. Другий варіант реалізації - коли 30 київських кафе та ресторанів об'єднуються та передають денну виручку від продажу лимонадів підопічним фонду. ​

 

  • Щодо роботи зі ЗМІ. Тут «Таблеточки» використовують також індивідуальний підхід. До кожного видання ідуть з релевантною саме йому інформацією. 

Ірина багато і натхненно говорила, наводила реалізовані фондом кейси. В якійсь момент повисла тиша і дівчина сказала: «Можна помагати яскраво, весело та з піснею, але треба пам’ятати - допомагати необхідно, тому що діти не одужують, ліків у лікарнях немає, влада не завжди допомагає. Діти вмирають». Хтось з аудиторії поставив запитання «Іро, як Ви справляєтеся із болем? Так, у вас працюють психологи, але це ж, мабуть, неможливо витримати». На що Ірина відповіла: «Я в моменти вигорання згадую випадки, коли дитина одужала, тому що ми допомогли. Я розумію, що все, що ми робимо, робимо не дарма».

Можливо, заявлена тема зустрічі «Створення бренду та стратегія його просування» вимагала від нас більш сухої констатації почутого від спікера. Але нам в цей раз не вдалося бути споглядачами, адже те, про що говорила Ірина, глибоко чіпляє, і стосується кожного.

Команда Unlimit Ukraine дуже вдячна Ірині та її колегам, окремо за приділений час, та за те, що робить фонд і його команда.

Розповісти друзям